close
┌With tears in his eyes, the former Manchester United player said:
"On 15 November 2000 Peter Taylor gave me the greatest honour of my career in making me the captain of England, fulfilling my childhood dream.

眼眶含著淚水的前曼聯隊員說道
"2000年十一月十五日Peter Taylor賦予我英格蘭國家隊隊長的職務,這是我足球生涯最榮耀的時刻也讓我實現了童年的夢想"

"It has been an honour and a privilege to have captained our country and I want to stress that I wish to continue to play for England and look forward to helping both the new captain and Steve McClaren in any way I can."

"能成為國家隊隊長是我的榮耀及榮幸,我必須強調我希望能夠繼續為英格蘭效力,並期待能盡我所能幫助新隊長以及Steven McClaren"

"I came to this decision some time ago but I had hoped to announce it on the back of a successful World Cup. Sadly that wasn't to be.

"我在早前就已經做了這樣的決定(交出隊長袖標),但我希望能在高捧金杯之後再正式宣佈,很不幸地事情並非我想像般美好"

"This decision has been the most difficult of my career to date. But after discussing it with my family and those closest to me I feel the time is right.

"這是我足球生涯中最為艱難的決定。但在跟親人以及摯友討論過之後,我覺得這是一個宣佈決定的正確時間點"

"Our performance during this World Cup has not been enough to progress further and both myself and all the players regret that and are hurt by that more than people realise.

"我們(國家隊球員)在世界杯期間的表現並不足以讓英格蘭的世界杯之旅能夠走得更遠,我個人以及所有隊友都十分悔恨並且受打擊程度遠超過一般大眾所能體會"

"I wish to thank all the players for their support during my time as captain,as well as Peter Taylor, Sven and all the coaches.

"我想感謝全體球員在我擔任隊長期間對我的支持,也包含Peter Taylor,Sven以及所有的教練們"

"I would also like to thank the press and, of course, all the England supporters who have both been great to me and my team-mates. I want them to know for me it has been an absolute honour.

"我也想感謝媒體以及英格蘭的球迷們對我和隊友的支持,我希望他們知道,對我而言這是無上的榮譽"

"Finally, I have lived the dream, I am extremely proud to have worn the armband and been captain of England and for that I will always be grateful."

"最後我想說,美好的夢已經做過,我非常榮幸能夠戴上隊長袖標並且作為英格蘭的隊長,對此我將永遠心存感激"


小貝唸完聲明稿走出記者室時全場報以熱烈的掌聲...┘轉自PTT






剛剛打了很多
可是backspace不愛的樣子
所以我懶了
送上圖片

四年前世足為了Beckham
我還記得在218教室和大家和英聽老師討論世足
那時候問我們最愛誰
咱們都說Beckham
四年後
Lampard讓我開始想接觸英超
Terry的拼命讓人感動
還有很多像Joe Cole,Owen,Ashley Cole,Gerrard好多好多
失望的Robinson和易利信就不多提

雖然一開始是膚淺的看上表面而支持但現在已經慢慢去了解
四年後南非見!

arrow
arrow
    全站熱搜

    theanswer03 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()